Sunday, April 10, 2011

fiKir-fiKirkAnLaH...jiKa kAmu mEnyAyaNgi iBumu..



-  Bila seronok, aku cari....pasanganku
-  Bila sedih, aku cari....Mak
-  Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
-  Bila gagal, aku ceritakan pada....
-  Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
-  Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
-  Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
-  Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
-  Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
-  Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
-  Selalu.. aku ingat pasanganku
-  Selalu.... Mak -Bila-bila.. . aku akan talipon pasanganku
-  Entah bila... aku nak talipon Mak
-  Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
-  Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak

Renungkan:

-  "Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
-  bolehkah kau kirim wang untuk Mak -Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun
cukuplah".

-  Berderai air mata jika kita mendengarnya........

-  Tapi kalau Mak sudah tiada..........
-  MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....
-  Berapa ramai yang sanggup…menyuapkan ibunya....
-  Berapa ramai yang sanggup….mencuci muntah ibunya.....
-  Berapa ramai yang sanggup….mengantikan lampin ibunya.....
-  Berapa ramai yang sanggup....membersihkan najis ibunya...... .
-  Berapa ramai yang sanggup....membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
-  Berapa ramai yang sanggup….berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

-  Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......
-  Fikir-fikirkanlah….Jika kamu menyayangi ibumu… ^_^

 

No comments:

Post a Comment